Lockout

Okej, ska jag vara brutalt ärlig hade jag iiiingen aning om vad en lockout var förrän för typ... En kvart sen? Har känt lite don't know, don't care över det hela tills jag insåg att det skjutit upp slash riskerar att ställa in hela freaking NHL säsongen??? Ursäkta... mig?...!
 
Har väl både sina för- och nackdelar gissar jag på. För USA är det väl egentligen tummen ner för hela slanten, då KHL riskerar att kanske få större publicitet osv om fler&fler NHL-spelarna väljer spel i ryska maffian land m.m. istället för norra Amerika (vad vet jag, jag pluggade precis på det här?).
 
I Sverige har jag inte så stor koll på dagsläget, om elitserien fortfarande vägrar spelare som vill komma dit bara tills stormen lagt sig, eller om de ändrat sig på den fronten. Vet inte riktigt vad spelarna i NHL själva känner, själv hade nog jag sett det som ett neråt byte om nu lockouten skulle lösas relativt snabbt och effektivt, och sen är jag "fast" i elitserien säsongen ut. Beror väl också på vilken klubb hjärtat befinner sig på också...
 
Hockeyallsvenskan kör däremot the opposite, de verkar mer än gärna välkomna folk (okej, spelarna) att komma och spela hur kort/lång tid de vill. Kanske är en risk, men samtidigt... Tänk en hockeyallsvenska som sprudlar av NHLspelare lite överallt! Kort eller inte, men de flesta svenska hockeybitnas ögon skulle nog riktas mot Sveas näst högsta liga, och tänk vilken vinst om nu det visar sig att lockouten håller sig längre än beräknat?
 
Ett steg ditåt är ju att Patrik "Bulan" Berglund bestämt sig för att återvända till Västerås under denna lockout (can't blame him ;>), bara redan nu står nyheten på aftonbladet och kommer nog uppmärksammas lite överallt - skulle jag gissa hela mitt hästintresse på (nästan). Fortsätter trenden är det nog inte helt omöjligt att även Mikael "Mickis" Backlund hakar på också... Dreamteam?! Jag som troget VIK-fan bara hoppas, hoppas och ja... Hoppas!
 
Och med lite extra publicitet över hela ligan i sig... Näeee, tror inte Hockeyallsvenskan tackar nej till det precis.
Dyrt kommer det nog dock att bli, om inte fler sponsorer väljer att rycka in som räddarna i nöden, så som det blev i Bulans fall. Även de blir ju uppmärksammade om ligan får fler kameror på sig... Everybody wins? Well, i Sverige och HA är chansen för tillfället rätt stor i alla fall.

Men åter igen, vad vet jag. Jag är bara en hockeybiten liten flicka fast i Skåne just nu som precis fick reda på själva innebörden av en lockout.
Tillägg: Nej, jag tänker fortfarande inte börja hålla på Rödhakarna. VIK i mitt ♥
 


/R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0