Angående dagens svenska hockeykultur

Jag tänker inte nämna ett skit om gårddagens match i sig kan jag börja med. Den kan jag nog inte skriva något om utan att slänga laptopen i väggen. Tiiep.
Men för att bli lite mer seriös - vart är Sveriges hockeykultur på väg egentligen?
För nog har väl människor så pass mycket vett i skallen att när en spelare ligger helt stilla på isen, och har blivit så illa tacklad att man måste lämna hallen med ambulans, så skriker man inte ut massa könsord? (Som för övrigt verkar vara de enda orden svenska hockeysupportrar kan häva ur sig nu för tiden...)
Tydligen verkar inte Karlskogaborna ha tagit med sig det i sin "vett&etikett" i alla fall.
Samma sak säsongen 09/10 - man skriker inte ut "låt honom dö" när en motspelare faller livlös ner på isen p.g.a. hjärtstopp. Eller har jag helt fel?

Eventuell matchstraff till Kasper Jensen? Jag skulle nog mer säga eventuellt matchstraff till Boforsklacken...

There I said it.




/R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0