Vi hade ju i alla fall tur med vädret

Måste säga att det svider lite i hjärtat att året jag egentligen skulle tagit studenten är det skinande sol och inte ett enda moln på himlen. Meen, jag försöker intala mig själv att det kommer bli för varmt för att åka flak i 27 grader! (Skadeglädjen är den enda sanna glädjen eller?).
Helt sjukt att det gått ett år sen jag tog studenten, och jag är inte liite avundsjuk på mina 92 kompisar som tar det i år. Tänk om jag hade gått rätt år och också fått springa ut i skinande sol (nej juste, de skulle ju svettas sönder hela dagen... Hehe).
Samtidigt är det sjukt om man tänker så, men tanke på att min "ett år för tidigt i skolan" resa började redan som 6 åring, så kunde mitt liv sett sig helt olikt ut! (förutom att jag haft samma mamma, pappa, syster och såna där självklara grejer kanske). Tänk vad mycket som hade varit annorlunda, bara tanken på att hela jag hade kunnat vara en helt annan person är rätt... Ja, sjukt var ordet. En helt annan person som fått tagit studenten i sol (och 27 grader celcius).
Näe, men sol eller inte. Life is what you make it. Hade vi en tråkig student bara för att vi inte hade strålande, hettande sol? Näe, knappast. Hade ju glömt bort att när jag sprang ut, freaka på flaket och gladde mig åt alla fina presenter på mottagningen så var vädret det sista jag tänkte på. Förhoppningsvis är det inte det som gör ens student, vore ju lite sorgligt annars kanske?
Vi hade ju i alla fall tur med vädretregnet. Inga regndroppar under utspringet, flakturen och mottagningen här inte! :> Bara uppehållande, svala moln, och jag minns inte ens att jag frös en enda gång under dagen.
Perfekt studentväder kanske?
Kände mig väldigt sentimantalisk nu, var tvungen att få ut min prestationsångest deluxe som jag fick ett mer eller mindre utbrott över igår. Jag har haft mitt roliga, och nu är det min egentliga årgångs tur att få ha det också.
1992, kör hårt!













/Student 2010 R

Kommentarer
Postat av: sussi

gilla!

2011-06-11 @ 01:21:08
URL: http://susssanne.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0