Trött på vad som har blivit

Du gör mig till en annan person
Du får mig att må dåligt
Du gör att jag skäms över mig själv
Du får mig att glömma bort det viktigaste (Gud)
Du drar mig bort från mina principer
- Mina åsikter som jag så länge har kämpat att stå för
Varför låter jag dig göra såhär mot mig?
 
Du gör mig till någon jag inte är
Du får mig att göra saker jag inte kan stå för
Du får mig att strunta i det som faktiskt betyder något
- i skymten av en gnutta rampljus
Du får mig att prata illa om människor
- Men kommer du då vara kvar när mina vänner försvinner?

Du drar mig ifrån det som faktiskt betyder något
Du får mig att tro att jag har kontroll över situationen
Du får mig att tro att du faktiskt får mig glad
- Du ljuger för mig
Du har aldrig gjort något bra för mig

Du får mig att tro att jag lämnat det värsta bakom mig
Men du har serverat det värsta på ett silverfat vid varje tillfälle
Ett smörgåsbord av rent ut sagt blåsta/dumma saker att göra
- Tack och lov att min värdighet fortfarande är vid min sida
Och har hjälpt mig det senaste året att bita ihop och vägra smaka
- Trots de gångerna jag varit som hungrigast

Du får mig att vilja ge upp det jag kämpar för (min kristna tro)
Du får mig att tro att jag inte kan ha roligt utan dig
Du får mig att överväga tankar jag strikt varit emot tidigare
- Varför drar du med dig vissa av mina vänner till att stötta det här mot mig?

Men framför allt.
- Du gör mig till den personen jag minst av allt vill vara...
Varför kan inte dujag ta ett nej?

________________________________________________________________________


Det kanske är dags att börja säga ifrån innan jag har kommit dig allt för nära.

Save me from this road I'm on.
Och våga säga nej till alkohol.
- "To alcohol, the cause of and solution to all of life's problems."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0