Natt-filosofi 4/9

Um, orkar inte sova. Min hjärna och jag har för mycket saker att reda ut innan vi kan gå och lägga oss. Bl.a. varför vi låter oss slås ner av bara en enstaka person, som egentligen (om vi tänker efter) inte har gjort något fel? - Juridiskt sett. Känslosamt? Kanske. Ett samtal fick i alla fall oss båda in på andra vägriktningar, och just nu är vi inte riktigt överens om vilken väg vi ska gå (min hjärna och jag alltså).
Lyssnar jag till mitt hjärta, så säger det bara en sak - toffla för tusan. Tur att hjärnan finns där och kan dra mig tillbaka. Rebecca som toffel? Nej, det bara går inte. Skulle aldrig komma på tanken. Eller?... Näe.

Hjärnan vill skriva mer, men jag vill inte avslöja för mycket. Och hjärtat, den vill nog bara ha tillbaka min mobil just nu. Eller näe, det är jag som vill ha tillbaka den. Hoppas den sover gott i Matildas kavaj. Om inte annat sover den gott någonstans ute på gatan. Hoppas inte på alternativ 2 direkt, men det visar sig imorn.

/R (och hjärnan)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0