Ready to fall

Fattar inte vad vissa på facebook nojar om att det snöar, här hemma snöar det inte ett skit? Solen kikar t.o.m. fram då och då, när den har lust typ. Och jag bara allmänt njuter av att jag inte har någonting alls att stressa till idag, tja förutom stallet vid 4 då. Nu har jag spenderat 3 timmar framför tv:n, de resterande tre timmarna ska gå till att städa! My gosh, det behövs verkligen. Dammråttorna är ju för sjutton snart lika stora som marsvinen for crying out loud.

Sätter på dagens städ-spellista på Spotify - Rise Against! Perfa städmusik, perfa musik överhuvudtaget.



Visste ni att...
...Alla bandmedlemmar i R.A är antingen vegetarianer eller veganer. De står även för kampen mot rasismen i punkrocken och är emot omänskliga elchocks-terapier. De vill även, till skillnad från vissa andra band i deras genre, lägga lite mer tyngd på 'det positiva' i deras låttexter. Alla bandmedlemmarna (enligt wikipedia), förutom trummisen, går även efter "straight edge". En filosofi om att hålla sig ren och nykter, alltså avstå från alkohol och andra droger.
Musikvideon ovan, "Ready to fall", innehåller bilder från jordbruksfabriker, rodeos, avskogning, smältande isar m.m. och bandet anser att detta är deras viktigaste musikvideo de någonsin har gjort. Kan ses förståeligt, då värnandet om djurens rättigheter verkar vara en av deras största filosofier och bland det viktigaste som bandet står för.
En del onödig info kanske några tänker, men för mig är det viktigt att veta vad ett av mina favoritband står för och deras budskap. Hellre ägnar jag lite tid åt att ta reda på det än att lyssna på ett band som verkar hur bra som helst, men som senare visar sig vara t.ex. rasister eller liknande. Min åsikt helt enkelt.
Hade jag haft en "gilla-knapp" på bloggen hade jag även "gillat" sångaren Tim McIlrath's kommentar i slutet av musikvideon.
"Every action is a reaction. We've got one planet, one chance."

Ibland behöver man vara lite allvarlig också. Nej, städa var det!! ;>

/R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0