Skadeglädjen är den riktigt sanna glädjen

Jag vet att jag knappt har skrivit om (eller överhuvudtaget sett) hockey vm 2009. Jag har kanske tittat på en halvmatch, och det var nog när Sverige mötte Frankrike. Jag är insatt i turneringen, ni får inte tro något annat! Men med tanke på att dom gillar att sätta Sveriges matcher precis de dagar då jag har svårt att hinna hem och se dom så har det varit svårt att vara en aktiv hockeyälskare. Och att se de andra ländernas matcher? Hmpf, med tanke på alla bomber av skoljobb som skolan släpper ner just nu är de matcherna de sista jag hinner med för tillfället.
I alla fall, det var inte poängen med dagens antagligen enda inlägg.
Poängen är att igår spelade Finland kvartsfinal mot USA. De flesta som känner mig vet att när det kommer till hockey vm skulle man nästan kunna kalla mig finlands rasist. Så mycket tycker jag inte om Finlands hockeylag. Ärren från vm-finalen 1995, som Sverige förlorade mot just Finland, sitter fortfarande kvar. Och då var ändå bara 3 år!
Nej, skadeglädjen är ändå den riktigt sanna glädjen. Och hur stor skadeglädje har man inte, då den där förbaskade hockeynationen åkte ut ur kvarten, mot USA av alla länder! Nej, USA är inte bra i mina ögon. Jag borde egentligen kanske ändra den uppfattningen med tanke på att dom gått vidare till semin, men det kändes mycket bättre att tänka att det helt enkelt bara är Finland som suger.
Och den där innebörden med ordet professionell inom hockeysammanhang har aldrig riktigt bitit på mig.
HAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAAAA!!!
(Får vi bara hoppas att Sverige klarar kvarten mot Tjeckien idag...)

/R

Kommentarer
Postat av: erica*

det är bra att någon delar min skadeglädje :D

2009-05-07 @ 17:23:29
URL: http://meneriica.blogg.se/
Postat av: Mia

HAHAHAHA

2009-05-11 @ 08:26:23
URL: http://duvetmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0