Lördag

Egentligen är jag inte på det bloggigaste humöret just nu, men eftersom jag inte orkade med någon uppdatering igår så skulle det bli fy skam på mig om jag lät det gå två dagar utan ett enda inlägg.
Jag har inte så mycket att skriva om, mer än att jag stundtals gånger verkligen trodde jag skulle dö igår. Jag säger bara att efter att ha åkt ännu en gång galna bilturer med Patrik och Simon som chaufförer så börjar jag nästan tveka till att ta körkortet själv. Eller som jag och Elli konstaterade, vi satsar på sparkcyklar!

Hur som haver, så tänkte jag fokusera lite på Eurovision Song Contest som råkar vara ikväll. Jag har inte haft så stor koll på de olika bidragen, men vad jag fick höra igår är tydligen Norges sångare så ooootroligt snygg och Finland har en låt med en liten touch av partynoter. Eurovision goes Europe by night? I så fall fick inte vi i Sverige höra det i tid, med tanke på vårat opera bidrag som vi skickat. Ändå tror jag faktiskt att Sverige har en chans ikväll. Visst, vi kommer väl antagligen som vanligt inte vinna och sörja att det faktiskt gått 10 år sen den senaste vinsten med Charlotte Perelli, men hoppet är det sista som överger människan! Skulle tippa på att vi hamnar runt topp 10, eller i alla fall på någon plats som gör att vi slipper kvala nästa år!
Själv tänker jag inte missa Eurovision ikväll, sån traditionell människa som jag är. Det är nämligen så att jag kommer spendera kvällen i Pingstkyrkan och Non Stop worship (någon non stop specialare som Elli så gärna ville att jag skulle följa med på). Där kommer det finnas en storbildstv till hands klockan 21.00 när årets antagligen största musik evenemang drar igång, och jag kommer då vara en av de miljoner människor som tittar!

Nej nu är det dags att börja ta tag i lördagens antagligen tuffaste uppgift - städning av mitt rum. Sen hoppas jag att pappsen snart kommer med min välförtjänta pizza, mumma!

/R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0