Första maj

Det är helt sjukt! På kalendern står det redan den första i femte, alltså första maj. Tiden bara rinner iväg. Och jag, som trodde att jag hade blivit av med allt vad komplex heter, har insett att jag har fått första maj komplexet (något jag kom på helt själv, men som något smarthuvud säkert kom på mycket tidigare). Vad det innebär är att det är bara en månad kvar innan juni och tills sommaren drar igång. Har jag tränat inför Beach 09? Nej, absolut inte.
Fick börja dagen med att jogga till stallet helt enkelt, och allt jag ser framför mig just nu är massor av dagar som går åt till att träna som bara den och att pressa fram en solbränna. Jobbigt, men men. Bara 30 dagar kvar!

Vad händer ikväll? Som det ser ut just nu blir det party á la någon randoms place. Det beror helt på om Hanna kommer att kunna slita sig från Humorgalan ikväll eller inte.
Vad händer imorn? Jo, Anna Karlsson i klassen goes big girl och blir hela 18 år! Stort grattis till henne och stort firande blir det! Om det däremot blir ett långvarigt firande för min del är en helt annan femma, med tanke på att stallet kallar mig till att vara där halv åtta både lördag och söndag morgon. Sug.
Men jag ska inte klaga, det är mitt eget fel att jag blivit så hyper och måste hitta på någonting 24/7 den senaste tiden.

Såhär skönt tycker i alla fall mina odjur att första maj är.
/R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0