Congrats Norge

Det blev alltså den oooootroligt snygga norrmannen Alexander Rybak som tog hem titeln som Årets Eurovision vinnare 2009. Egentligen fattade inte jag vad Elli och Vivi nojade om i fredags när jag fick höra mer tjejsnack än vad jag orkade höra om honom, och jag är ju ändå tjej själv och borde egentligen vara djupt insatta i sådana diskussioner. Icke.
Nej, Alexander Rybak är inte snygg. Han är lite söt, max. Inget mer, punkt. Däremot hade han en grym röst och en väldans bra låt, den biten kan jag gott och väl hålla med om! Även biten om att han var en värdig vinnare, trots att han ser ut som en 12 åring. Norges svar på våran svenska Amy Diamond? Vem vet. Nej, jag ska sluta trycka ner människor.
Det blir hur som helst Oslo 2010, och jag sitter och funderar på om man kanske skulle ta sig dit och se nästa års Eurovision final live? Västerås har ju ändå bussar som går direkt till Oslo för inte mer än drygt 200 kr, fast biljetten till själva musikevenemanget kommer antagligen kosta skjortan. Äh, jag har ett år på mig att fundera på det där!

Nu ska jag försöka komma någon vart och börja fixa mig, för snart kommer Hanna. Och jag vägrar fortsätta sitta inne här inne och nörda när solen skiner och värmen stiger utanför fönstret. Känner jag lukten av sommar mån tro?

Årets Eurovision vinnare : Alexander Rybak - Fairytale


/R


Kommentarer
Postat av: hanna

är det meningen att man ska tro på att det är han som spelar fiol? i sånt fall blir jag lite smått mörkrädd.

2009-05-19 @ 15:10:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0