Helgens mest intressantaste

Om folk läser inlägget under stod det att jag skulle skriva igår om fredagen i fredags, ett löfte jag inte höll om det märktes. Hur som helst, så har jag alltså dubbelt upp att skriva om idag vilket resulterar i ett längre inlägg. Men det är något man får stå ut med om man vill läsa min blogg (och om mitt intressanta liv allmänt). Annars så, get out of here!
Eller nej, gör inte det.

Helgens mest intressantaste 1:
Jo, Linn som skulle komma och våldgästa mig över helgen kom drygt kl 14.00 då hon lät mig bära på hennes 3000000 kg tunga väska, strängnäsbornas sätt att säga "hej" antar jag. Kändes oerhört skönt att till slut kunna lämna över det ansvaret på Olivia, som också följde med mig hemåt (fråga mig inte vem som bjöd in henne).
Mot kvällen stressade vi mot Hässlö, ett litet studentområde utanför Västerås, efter att vi hört rykten om party-party därborta. Dött var det tyvärr till en början, men strax efter att vi hittat en lägenhet med folk i så drog partyt igång! Träffade även en del välbekantna ansikten, bl.a Niki, Ida och Almedina. Inte förrän 02.10 var jag hemma i tryggheten igen, efter en väldigt härlig kväll!

Helgens mest intressantaste 2:
Det var nog att jag lyckades slita mig upp kl 06.30 en söndag (!). Varför? Jo, för i torsdags fick jag en liten söt förfrågan av Lina och Malin om att hänga med till Romme idag. Jag hade inte åkt skidor på drygt två år innan (nog märktes det, ehe) men det är alltid kul med små söndagsutflykter, och denna blev riktigt trevlig. Kände mig så fruktansvärt stolt när jag för första gången i mitt liv kom ner för en svart backa levande, det efter mycket tjat från L och M om hur ofarlig den backen var. Jo tjena. Svarta backar är inte mitt kall här i livet känner jag, men nog lyckades jag med nöd och näppe ta mig ner för den där förbaskade backen! Dagens största utmaning säger jag bara, nu behöver jag inte åka mer skidor förrän i november tidigast. Eller tills jag fixat en livsförsäkring. För nog är det ett mirakel att jag fortfarande har livet i behåll och inga brutna ben, efter att ha ramlat åtminstone fyra gånger, kullerbyttat ner två gånger och kört in i två små barn en gång.
Ehe-ehe-ehe
.

Det är som sagt helgens mest intressantaste, och snart är det Beck samt Sanningens ögonblick som gäller. Jag har fortfarande inte valt vilket av de två jag ska sitta fastklistrad vid kl 21.00, men det lutar mot alternativ två. Sen ska jag sova djuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuupt. Det behövs, för imorgon är det måndag. Det gillar vi inte!

/R


Kommentarer
Postat av: Lina

Haha ja fattar inte hur du vågade köra störtlopp så fort du inte orkade svänga... livsfarligt.... haha men skoj var det! och duktig var du!

2009-04-01 @ 18:47:45
URL: http://lowestlina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0