Ny hobby - blogga från skolan

Det har nog mest att göra med att jag sällan har någonting att blogga om när jag väl kommer hem, om jag ens orkar sätta på datorn då. Så jobbigt. Det börjar oftast med ett "jag ska bara skriva blogg, bara kolla min facebook och bara se om det finns några roliga figurer inne på msn" och slutar med att jag sitter från klockan nio lagom tills klockan slår midnatt. Jättebra där.
Nja, blogga från skolan är en ganska bra sysselsättning. Speciellt nu när jag inte kan göra så mycket mer än att sitta och vänta på att Johanna ska bli klar så vi kan börja med svenskan. Vi ska skriva en artikel om Bellman och en annan valfri artist och den ska vara inne senast på fredag. Hur lång har jag kommit? Sisådär 2 rader. Hur mycket ska jag skriva? Runt 500 ord. Ehe-ehe-ehe....

Vad har jag gjort hittills idag? Jo jag har slutat nu efter dagens enda lektion, rörlig bild. Väldigt händelserik lektion, verkligen inte. Däremot lyckades jag, Almedina och resten av gruppen äntligen komma på vad vi skulle göre en dokumentär om. "Den rätte för Almedina", väldigt insirerad av Linda Rosings program i drygt samma namn. Kommer nog snart kunna ersätta det också. "Den rätte för Almedina", tisdagar kl 20.00kanal 5. Dessvärre kommer inte Hugo kunna delta så där tappar väl programmet  hälften av alla sina nya tittare. Nja, jag vågar nog inte riktigt hoppas på någon dunder succé i alla fall.

Nu känner jag att all intressant info om vad jag ska skriva om är rätt så slut. Tyckte att Almedinas mobil var mycket roligare att leka med.

Bra låt! Tycker åtminstone jag.

/R


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0