Nästa stopp, Stockholm!


Jag vet att jag inte nämnt det tidigare i veckan, men i måndags fick jag ett sms utav Elli där hon undrade om jag ville följa med till Filadelfiakyrkan (tror den hette så?) i Stockholm på fredag. Alltså idag. Som jag fattat det så är Filadelfia(?)kyrkan en ungdomskyrka som jag tror liknar Non Stop, som jag brukar titta in på då och då här hemma i Västerås. Det är mycket inriktat till just ungdomar, och är mer som en fritidsgård för lite äldre än som en kyrka. Så om den nu liknar det jag är van vid, varför inte? Plus att en tripp till huvudstaden är aldrig fel.
Till en början var det tänkt att vi skulle vara ett stort gäng som drog dit och att vi skulle få sovplats hemma hos Ellis morbror. Riktigt så blev det inte... Sovplatsen var bara att glömma efter nyheter om en vattenskada och jag och Elli får bilda vårt egna lilla gäng. Absolut inget fel med det! Jag kan bara inte se oss två hitta i Stockholm för fem öre, ehe. Jag har t.ex ingen aning om vart kyrkan ligger och det enda stället jag hittar till är terminalen och Gröna Lund. Alltså måste jag sätta allt mitt förtroende på Elli att vi hittar dit vi ska, vilket definitivt inte var det lättaste! Men vi får hoppas att vi kommer ut från centralen i alla fall... Äh, trevligt kommer jag nog ha det i alla fall!

/R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0