Jag säger då det.

Efter en "hektisk" eftermiddag på stan igår med Ankan drog vi hem till hennes mamma för att äta tacos och se på melodifestivalen. Och om jag ska vara ärlig var det nog den sämsta deltävlingen som någonsin varit i hela den svenska historien.
En låt var riktigt bra, och det var Star Pilots. Resterande var en enda mix av bad music, really bad music. Det var Agnes med hemsk klädsmak, farmor som kom med i melodifestivalen några år efter sin tid, ett förbaskat dansband (!), fjortisar, en operakärring och för att citera Petra Mede; flickan med brösten (aka. Sarah Dawn Finer).
Att Agnes gick vidare till final är lätt att sumera, hon är känd (och okej, hon sjunger bra också). Däremot borde hon se reprisen och inse att om hon nu någonsin tänker ta sig till Moskva så får hon dumpa gulddräkten.
Att Malena någonting gick vidare har jag absolut ingen aning om. Kvinnan var läskig och hon såg hög ut. För att inte tala om att man knappt hörde vad människan ens sjöng.

För att sammanfatta mitt lilla anti mellofestivalen inlägg, och tillägga att jag hade riktigt kul i fredag (*blinkblink*), så kommer ett citat från kvinnan utan klädsmak, Agnes.

"Jag har fobi för hår. Men inte hår på huvudet, utan hår någon annanstans."
Bra där!

/R

Kommentarer
Postat av: erica*

hahahah fyfan vilket begåvat citat xD

2009-03-01 @ 20:42:10
URL: http://meneriica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0