Estocolmo


Jo, äntligen säger jag bara. Efter drygt två veckors väntan var det dags för en tripp ner till Stockholm med några från världens bästa klasser, MP07B och MP07A. Kl 8.30 rullade bussen iväg och på schemat stod det stopp vid Kulturhuset och Aftonbladet, samt de där 50 fria minutrarna. Innan ens de 10 första fria minutrarna började så hade jag hunnit hamna med i Sveriges Radio också om varför jag kikade inne på H&M. Inge lost jag lät, och har säkert gett Västerås ett bra rykte efter att jag var tvungen att namnge mig själv + vart jag kom ifrån. Men vi lever faktiskt bara en gång.
Efter det väldigt snabba stoppet inne på Kulturhuset var det dags för en måltid i det omtalade Kungshallen. Det blev premiärmåltid för mig a là kebabtallrik. Det kan jag säga direkt var dagens diss. Pommes Frites hade väl drygt ett gram salt över sig och kebaben var enligt mig vattnig, enligt Matilda god. 30 minuter och en påse brända mandlar senare så var det dags att kika in på Aftonbladet där vi skulle spendera våra 3 sista timmar. "Vad ska vi göra på aftonbladet i 3 hela timmar?!" tänkte nog de flesta, men tji fick vi! Aftonbladet blir dagens hiss, definitivt! Så kul trodde jag verkligen inte det skulle vara att leka nyhetsreportrar. Vårt "uppdrag" var nämligen att ta reda på så mycket information vi kunde om ett mord, innan vi publicerade vår artikel om det. Det mesta vi gjorde hade sin deadline, vi hade redaktionmöten på tid osv. Riktigt förbaskat roligt, och jag tycker synd om alla små medietvåor som missade det!

Klockan 16.00 var det dags för hemresa till Västerås, och ska jag ge hiss och diss på den så var den stora dissen de otroligt dryga bilköerna på vägen ut från Stockholm. Hissen däremot blev Miranda och hennes crush på lastbilschaffisar, rådjur och älgar.

Cred till världens bästa klass, världens bästa MP07!

/R

Kommentarer
Postat av: Daniela

We're the best! <3

2009-03-27 @ 08:24:54
URL: http://sayonarababy.blogg.se/
Postat av: Leonora - The Magic Memories

Godmorgon :)

allt väl?

2009-03-27 @ 08:31:47
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: erica*

det lät jävligt kul :D

2009-03-29 @ 19:00:47
URL: http://meneriica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0