Finaldags, vem vinner?


Ikväll klockan 20.00 smäller det då Melodifestivalen 2009 - The Final - går av stapeln! Vissa kopplar det här programmet till något bara 40 plusare kollar på, men för mig är det ren tradition. Jag tänker t.o.m komma försent till Amandas födelsedagsfest bara för att jag inte får missa årets händelse. Sen får jag nog erkänna att det faktum som får mig att vilja sitta helt fastklistrad framför tvn ikväll stavas E.M.D. So gorgeous! Men förutom dom håller jag även på Mums-Månsa och H.E.A.T. En aning på Alcazar också, men vad Caroline af Ugglas gör i finalen har jag då ingen aning om. Skulle hon vinna hela alltihopa skulle min syn på melodifestivalen helt falla samman. Och det vore synd, med tanke på hur hårt jag jobbat för den ända sen The Ark vann 2007, inget trevligt år det inte.

Men för att prata lite mer om gårddagen, så var det hur kul som helst på High Life! Det var en grym stämning och man kände verkligen hur stark kraft det fanns därinne. Vissa människor som läste precis kanske tycker att jag är helt dum i huvudet. Men de flesta av dom var nog inte ens där igår, och därefter inte har så mycket att säga till om. Jag är glad att jag gick dit i alla fall, det behövdes. Lite kul att jag hade den där känslan på bussen hem i onsdags, att jag skulle träffa någon som skulle ge bra konsekvenser (om det nu finns, annars var det ett annat ord jag letade efter). Jo, det var Hanna jag träffade som berättade om just det här High Life, och frågade om jag skulle med. Ingenting jag ångrar nu, absolut inte. Tvärtom, trevlig fredag.
Nej jag tror på någonting, och de flesta av er borde nog ha listat ut vad vid det här tillfället.

Dags att sätta punkt (och förbereda mig själv på att hjälpa Ankan med disken).
/R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0