Wet

Åska, dunder och regn. Det kan nog beskriva gårddagens sista timme rätt bra tycker jag. Det var som sagt lite förfestande hemma hos Ida först då humöret var på topp och efter det drog vi allihopa som var där ner mot stan och Power Meet. Sakta men säkert kunde jag se hur de väldigt svarta, blixtrande molnen bara kom närmare och närmare mot Lögarängen där jag befann mig. Det blixtrade på ett bra tag och löjlig som jag är hoppade jag till så fort jag såg att något vit hackigt streck lysa upp på hela himmelen. En åskfobi jag alltid haft och förmodligen aldrig kommer bli av med.

När klockan inte var långt ifrån midnatt var det som om någon hällde en hink vatten ovanför oss, för då öste verkligen regnet ner. Usch, jag kände mig som en blöt katt där jag stod och försökte tigga skjuts av alla de gamla raggarbilarna som åkte förbi. Till slut fick vi tag på vårat skyddställe nr 1, nämligen en tunnel (och jag kan tillägga att vi inte var de första som sökt skydd under den...). Regnoväder är ändå rätt mysigt, men inte när man befinner sig mitt i ett!

Nåja, jag hade en trevlig kväll i alla fall trots alla dussin regndroppar. Och jag hoppas på en lika trevlig kväll idag, för nu ska regnet hålla sig borta efter kl 18.00 (om man nu ska tro på SMHI). Känns fortfarande konstigt att det redan är sista Power Meet dagen, för mig har det roliga bara börjat. Och imorgon åker jag till den bästa platsen på hela jorden, nämligen norrland. Det ska bli så otroligt skönt att komma ifrån Västerås ett tag och bara få vara.

Men en sak i taget, först i kikarn har vi lördagkvällen och Power Meet. Ha en trevlig dag!



Puss.



Som sagt, vi var inte de enda som hade hittat tunneln.

/R

Kommentarer
Postat av: Daniela

Ta bort den där gräsliga bilden :(

2009-07-04 @ 16:49:07
URL: http://sayonarababy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0