Det är hemskt med en bloggfri dag

Fast då blir det i och för sig mer att skriva om än hur spännande mitt liv är. Fast jag måste erkänna att jag har lite dåligt samvete att jag inte bloggade igår om matchen i onsdags, men oroa er inte! Här kommer uppdateringen! *klappklapp*

Som sagt bar det av mot Karlskoga och Bofors - VIK för min, Johannas och massor av andra vik supportrars del. Resan dit var allt annat än lugn.
Johanna före alkohol.

Johanna efter alkohol.

Och ju närmare vi kom Nobelhallen, ju mer växte hatet och ju mer förstördes rösterna. Sånger som Vi hatar Bossefors och Vi är gulsvart ekade genom hela bussen. Humöret var på topp helt enkelt!



Till slut kom vi fram (levande och inte ett dugg slutkörda) till den "fina" arenan. Minus var att vi kom fram sisådär en halvtimme innan matchen skulle börja. Men segt var det absolut inte. Vi skrek sönder rösterna bara ännu mer! Och inte hade vi några konkurrenter eftersom Bofors klacken verkade bojkotta denna match.

Inte en enda kotte var osocial måste jag tillägga, så under pauserna gick munnarna i ett. Nr 1 i alla fall, ingen verkade speciellt orolig att vi inte skulle ta hem denna match.
Inte ens självaste David Hasselhoff.

Seger med 3-1 blev det, och kvalsereplatsen var säkrad! Vid det här laget var min röst helt slut, och inte hjälpte rökbomben som blåste ut gul rök efter slutsignalen heller. 10 spänn på att mina lungor är gula nu.
I alla fall är min sko det...

Hemresan blev något lugnare med tanke på de flestas tillstånd. Men glada miner fanns det fortfarande överallt. Sånger sjöngs i början av resan, medan de flesta slocknade den sista biten. Fast jag, Johanna och de resterande längre bak höll ögonen öppna gott och väl. "Vi har det bra, vi här bak i bussen".


Vi kom fram till Västerås drygt halv tolv, men kom inte från ABB Arena förrän runt klockan 1 eftersom vi valde att vänta in spelarna och hylla dom för deras insats. Men efter över en timma ute i regn var alla inte så speciellt taggade när de väl kom fram. Men vi var där i alla fall!
Härifrån kommer inga bilder för det var för kallt att ta kort.

Men en minnesvärd kväll blev det!
Kvaaalseeerieen, tjalalalalalala!

/R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0