Vart är sport världen på väg?

I förrgår, söndagen den 13 december, spelades en allsvensk match mellan hockeylagen Örebro och Bofors. 8 minuter in i den första perioden tacklas Örebro spelaren Nicklas Lihagen i ryggen och han faller därefter ner på isen - livlös. Lihagen varken andas eller har någon puls och uppfyller därför kriterierna för hjärtstillestånd och han har domaren Wolmer Edqvist att tacka för sitt snabba agerande av hjärt- och lungräddning. Men det mest brutala är ändå när Boforsklacken skriker: "Låt honom dö, låt honom dö".

Jag har varit med olika "opassande" klacksånger hit och dit, men det här måste vara det värsta jag hört talas som. Man undrar hur många hjärnceller idioterna har som skriker sånt där! Jag kan inte påstå att Örebro är mitt favoritlag precis heller, men man skriker bara inte sånt! Vad har det med sportanda att göra?

Nej, jag blir bara så himla förbannad.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Men herregud!!! :O :@

2009-12-15 @ 18:07:58
URL: http://obivous.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0