Sol, vind och vatten (med isen på)

Äntligen! Nog för att jag är en riktig snö- och vinter människa, men jag kan inte bara låta bli att njuta av 15-20 plusgrader, skinande sol och en lagom skön bris fläktandes i håret. Så har nämligen vädret varit idag, alldeles på topp! Det börjar bli dags att hänga undan alla vinterkläder och skor, för sommaren verkar bara vara runt hörnet just nu. Fast nog är det april vi befinner oss i nu, och det finns nog en anledning varför det kallas april-väder. Med andra ord tippar jag på att Västerås har 2 cm snö på gatorna om drygt någon vecka, och då måste vinterkläderna fram igen.

För att prata lite mer om gårddagen, så var det väldigt trevlig måste jag säga! Och så var det nog också den finaste (och blåaste) lägenheten med världens mest pimpade badrum som jag suttit min fot i. För att inte tala om utsikten över Silk och alla av Stadshotellets besökare. En trevlig syn, speciellt "sverige-tröja-pojken".
För att utse kvällens hiss och diss, så blev dissen definitivt "infinity" och "womanizer" efter att en viss person velat höra dessa låtar om, och om, och om, och om, och om, och om, och om igen. Det blev ganska drygt efter ungefär 3 timmar, och inte slutade det där heller. Kvällen hiss däremot blev alla rasistiska ord mot Erica. "I Haparanda äger man inte en hund, där äger man en ren", "Ska du ut och rasta renen eller?", "Vad heter din ren? Min heter Irene!", "I Haparanda går man på krogen med overall och åker hundspann till skolan", "När Erica ska blåsa ringar så kommer det ut renar istället". Haha, förlåt gumman, men det var kul!

Nu har jag fått bestämda order av Elli att vi ska bege oss till Djäkneberget om 20 min, och som vanligt har jag inget att säga till om... Kvällen kommer alltså antingen sluta i flipp eller flopp, fast tillsammans med Elli blir det sällan en flopp, eller så blir det den första ikväll. Fast det tror jag knappast!

"Du är min Västerås queen..."

/R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0