"April, april"...


Den här dagen är nog en av de drygaste jag vet. Konstigt nog, för att under de flesta år har jag bara älskat den 1 april. Kan ha berott på att jag var mer finurlig på mina skämt då än vad jag är nu, fast jag måste faktiskt erkänna att mina skämt var mycket mer drastiska när jag var liten, haha.
Ett stort aprilskämt idag har då varit min koncentrationsförmåga. På rörlig bild lektionen skulle Johan förklara för oss vad konstitutet (stavning?) var för något. Alla andra fattade direkt var det var han snackade om efter 5 min, medan Johan fick förklara för mig en halvtimme efter lektionens slut ordets innebörd. Och gissa, jag har fortfarande inte listat ut det. "Då är väl allt som det ska" säger min andra lärare Tomas när Johan förklarar min svåra situation för honom. Stunden efter försökte dom aprila mig att det ska komma betyg i fjäskning och att där hade jag ig just nu. Som tur var har mina hjärnceller inte gett upp än efter de senaste två stressfulla dagarna så det skämtet föll jag inte för!

Nej nu måste jag nog börja göra det som jag stannade kvar i skolan för att göra, nämligen plugga. Jag visste att det skulle vara lönlöst att göra det hemma, eftersom jag ändå skulle fastna vid dumburk nr 1 (vilket jag i och för sig redan gjort här). Men nu har jag i alla fall ingen tv som lockar, utan en deadline att hinna med. Klockan tre måste jag nämligen börja bege mig mot stallet, då någon som skriver en bok tydligen ska intervjua oss små u-sekare. Om vad har jag absolut ingen aning om utan det återstår att se!

/R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0